• 7 ویژگی مهم در دوربین کانن EOS RP

    بازدید : 153

    نمایندگی کانن


    7 ویژگی مهم در دوربین کانن  EOS RP


    کوچک ؛ سبک و برخوردار از آخرین فناوری های ساخت کانن .


    جمله فوق توصیف مختصری از جدیدترین دوربین میرورلس فول فریم ساخت کمپانی کانن است و اکنون که مدت زمان بیشتری از عرضه این دوربین در بازار های جهانی گذشته است ؛ نگاهی دقیقتر به این دوربین خواهیم داشت و هفت مورد از مهمترین ویژگی های آنرا مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد .

    نمایندگی کانن


    فوکوس نقطه ای ( Spot AF )


    عکاسان حرفه ای در امور هنری خود دستیابی به نقطه فوکوس کاملا دقیق را یکی از اولویت های خود به شمار می آورند . هر اندازه که اندازه کادر اتوفوکوس دوربین کوچکتر باشد ؛ فوکوس دقیقتر بر ریز ترین جزئیات سوژه را به دست می آورد .


    محصول قبلی کانن که دوربین EOS R نام گرفت برای دستیابی به فوکوس نقطه ای مراحل دشوار تری را در اختیار کاربر قرار می داد اما در دوربین کانن EOS RP ؛ قرار دادن مود اتوفوکوس دوربین در حالت ‘Spot AF’ کافی است تا از فوکوس تک نقطه ای بسیار دقیق برخوردار شوید .


    در زمان عکاسی از سوژه های مختلف ( عکاسی از مواد غذایی و ... ) تعیین دقیق محل نقطه فوکوس تاثیرات متفاوتی را در شکل قابل دستیابی از سوژه به وجود می آورد . بنابراین با تعیین دقیق نقطه فوکوس در دوربین کانن EOS RP ؛ تاثیرگذاری های متفاوتی را بر سوژه مورد عکاسی می توان به وجود آورد .


    نمایندگی کانن


    4779 نقطه فوکوس قابل انتخاب دوربین کانن EOS RP دارای 4779 نقطه فوکوس قابل انتخاب است . 


    و محل قرار گیری نقطه اتوفوکوس در تمام کادر تصویر حدود 88% x 100% از سطح سنسور را در حالت های عمودی و افقی به خود اختصاص می دهد . اگر چه این تعداد نقطه فوکوس کمی کمتر از تعداد نقاط اتوفوکوس در دوربین EOS R می باشند اما هنوز هم از قدرت ، دقت و سرعت کافی برای در پوشش قرار دادن گستره وسیعی از سطح سنسور برخوردار می باشند .


    این تعداد نقطه فوکوس به شما امکان می دهند تا سوژه خود را در هر ناحیه از کادر تصویر قرار داده و مطمئن باشید که تحت پوشش سیستم اتوفوکوس دوربین قرار داشته و تصویری کاملا شارپ و در فوکوس را به دست خواهید آورد .

    نمایندگی کانن


    اتوفوکوس تشخیض چشم در حالت servo


    اتوفوکوس تشخیص چشم که به صورت خودکار قادر به تشخیص چشم  های سوژه باشد ؛ یک ویژگی بسیار ارزشمند است که به طور خاص در زمان های استفاده از دیافراگم باز و عمق میدان کم ؛ ارزش آن نمود بسیار بالاتری را به دست می آورد .

    نمایندگی کانن


    در دوربین EOS RP  ؛ علاوه بر مود اتوفوکوس One Shot ، اکنون در  مود اتوفوکوس Servo نیز اتوفوکوس تشخیص چشم سوژه وجود دارد . وجود این امکان موجب می شود تا ثبت عکس های پرتره و فیلمبرداری از صورت افرادی که دارای حرکت های نسبتا زیادی هستند ؛ به صورتی آسانتر انجام شده و همچنان چشم افراد در فوکوس دوربین قرار داشته باشد .



    سرعت عکاسی متوالی 5 فریم بر ثانیه همراه با اتوفوکوس :


    در درون بدنه دوربین کانن EOS RP از یک سنسور فول فریم 26.2 مگاپیکسلی استفاده شده است . این سنسور قادر است تا عکاسی متوالی را با سرعت 5 فریم بر ثانیه در حالت One-Shot AF و 4 فریم بر ثانیه ؛ در مود Servo AF را به دست آورد . برای دستیابی به سرعت های بالاتر با استفاده از این دوربین لازم است تا از کارت های حافظه سریع تر مثل SD UHS-II استفاده  شود .

    نمایندگی کانن


    بافر دوربین کانن EOS RP ظرفیت نگهداری 50 شات عکس را دارد . به عبارت دیگر ؛ تا 50 شات با فرمت RAW در بالاترین سرعت عکاسی  متوالی را در بافر این دوربین می توان قرار دارد .



    مود بی صدا :


    حالت عکاسی بدون صدا که به صورت یک مود ویژه در درون گروه (SCN) روی دایل مود دوربین قرار داده شده است ؛ امکان عکاسی بدون صدای شاتر  با این دوربین را در اختیار شما قرار می دهد .

    نمایندگی کانن


    این حالت کاملا مناسب برای عکاسی در محیط های مذهبی ( مسجد و کلیسا و... ) موزه ها و سایر موقعیت های مکانی می باشد که صدای شاتر دوربین ممکن است یک عامل مزاجم به شمار آورده شود .



    استابیلایزر تصویر تا 5 استاپ


    استابیلایزر با حسگر دوگانه که در درون بدنه این دوربین قرار دارد ؛ از اطلاعات تصویر برای شناسایی نواحی بلور شده استفاده می کند  . این اطلاعات به طور معمول به وسیله سنسور های ژیرو که در لنز قرار دارند ؛ قابل شناسایی نمی باشند . تثبیت تصویر تا 5 استاپ سرعت شاتر در زمان استفاده از لنز  هایی همچون RF35mm f/1.8 Macro IS STM و یا RF24-105 f/4L IS USM قابل دستیابی می باشد .

    نمایندگی کانن


    این یک گزینه بسیار عالی برای عکاسی در شب در حالت دوربین روی دست می باشد و حتی در شرایط استفاده از سرعت شاتر پایین که لرزش دست یک عامل مخرب است ؛ استفاده از این امکان موجب دستیابی به تصاویری با کیفیت بهتر خواهد شد .



    محدوده فوکوس دهی در EV-5


    به طور معمول سیستم اتوفوکوس دوربین ها  برای عملکرد خود احتیاج به نور دارند و در شرایط و محیط های کم نور ؛ عملکرد سیستم اتوفوکوس دوربین نیز مختل می شود .

    نمایندگی کانن


    اما دوربین کانن EOS RP قادر است تا در شرایط کم نور تا EV-5 نقطه فوکوس را به طور عادی به دست آورد . در این شرایط صحنه به اندازه ای تاریک است که چشم انسان به سختی قادر به تشخیص اشیا می باشد اما با این وجود دوربین کانن EOS RP قادر به تشخیص نقطه فوکوس خواهد بود .



    برچسب‌ها :

    • نمایندگی کانن
    • تعمیر دوربین کانن
    • تعمیرات کانن
    • معرفی دوربین کانن
    • تعمیر لنز کانن
    • نمایندگی رسمی کانن

    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -